Posterlounge   Hjelp   Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser


1. Omfang

Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger som gjennomføres i nettbutikken.


2. Kontraktspartner, inngåelse av kontrakt

Kjøpskontrakten inngås med Posterlounge GmbH.

Visning av produkter i nettbutikken utgjør et bindende tilbud fra vår side om å inngå en kontrakt i forhold til produktene. Du kan fritt legge produktene i handlekurven og endre valget ditt før du sender en bindende bestilling. Mulighetene for endring forklares i bestillingsprosessen. Kontrakten inngås når du klikker på bestillingsknappen for å bekrefte at du godtar vårt tilbud på varene du har lagt i handlekurven. Når du har sendt bestillingen din, får du umiddelbart en bekreftelse på e-post.


3. Språk og lagring av kontrakten

Språket i kontrakten er norsk.

Vi lagrer kontrakten og sender deg bestillingsinformasjon og vilkår på e-post. Du kan også lese og laste ned vilkårene fra nettstedet vårt. Du kan se tidligere bestillinger når du logger deg på kundekontoen din.


4. Leveringsbetingelser

Leveringskostnader legges til de viste produktprisene. Leveringsgebyr forklares i individuelle produkttilbud.

Vi sender varene til kunden, kunden kan ikke hente dem selv.

Levering av spedisjonsvarer (store varer) gjøres med varebil og til gateplan eller tomtegrensen nærmest leveringsadressen, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.

Vi leverer kun ordre plassert via www.posterlounge.no til Norge. Informasjon om eventuelle gjeldende leveringsrestriksjoner for store varer finnes i serviceseksjonen av vår nettbutikk under «Levering».


5. Betaling

Følgende betalingsmåter er i utgangspunktet tilgjengelig i nettbutikken vår. Vi forbeholder oss retten til å begrense valget av tilgjengelige betalingsmetoder for en ordre avhengig av ordrens verdi, terminalenheten som brukes, eller andre objektive kriterier, som f.eks. om du er en forbruker eller en bedrift.

Kredittkort
Når du bekrefter bestillingen, sender du også informasjon om kredittkortet ditt. Når vi har fått bekreftet at det er du som eier kortet, ber vi kredittkortselskapet om å starte betalingstransaksjonen. Betalingstransaksjonen utføres automatisk av kredittkortselskapet, og betalingen belastes kortet ditt.

PayPal
Når du har bekreftet bestillingen din, blir du videresendt til PayPals nettsted. For å kunne betale fakturaen med PayPal må du registrere deg eller logge deg på. Deretter må du bekrefte betalingen til oss. Når du har sendt bestillingen din i nettbutikken, ber vi PayPal om å starte betalingstransaksjonen som skjer automatisk. Du får ytterligere informasjon i bestillingsprosessen.

Nettbetaling
For å kunne betale fakturabeløpet i nettbanken må du ha en bankkonto som er aktivert for deltagelse i bankoverføring med Trustly. Etter å ha valgt bank og sendt inn ordren din, vil du bli videresendt til innloggingen i din nettbank, hvor du må identifisere deg og bekrefte betalingsinstruksjonene til oss. Du vil motta ytterligere informasjon i bestillingsprosessen. Betalingstransaksjonen vil bli utført av banken din og debitert direkte til din konto deretter.

Klarna Betal senere
Ved å betale med «Klarna betal senere» får du muligheten til å betale innen 14 dager etter forsendelsen av varen. Merk at betalingen må gjøres til Klarna. Du vil motta ytterligere informasjon i bestillingsprosessen, og betalingsinstruksjoner fra Klarna når ordren er sendt. Vilkår og betingelser for Klarna Betal senere finnes her:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/nb_no/invoice

Klarna Finansering
Med finansieringstjenesten fra Klarna kan du betale for kjøpet ditt i fleksible månedlige avbetalinger på minst 1/24 av det skyldige totalbeløpet (imidlertid ikke under kr 95). Merk at betalingen må gjøres til Klarna. For å betale med Klarna Finansering må du må du registrere deg eller logge deg på ved kassen. Du vil motta ytterligere informasjon i bestillingsprosessen. Mer informasjon om Klarna Finansering, samt standard kredittinformasjonsskjema for europeiske forbrukere, finnes her:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/nb_no/account
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/nb_no/consumer_credit.pdf

Vipps
For å betale med den mobile betalingsappen Vipps, må du ha en Vipps-konto og koble bankkontoen eller et debet- eller kredittkort til den. Når du har oppgitt dine opplysninger og bekreftet dine ordredetaljene kan du fullføre kjøpet ditt og bekrefte betalingen. Betalingstransaksjonen vil da bli automatisk behandlet av Vipps.


6. Salgspant i varene

Varene forblir vår eiendom til de er betalt i sin helhet.


7. Skader ved levering

Hvis varene leveres med åpenbare skader som skyldes frakt, må du umiddelbart varsle både transportøren og oss om dette. Hvis du unnlater å gjøre dette, vil ikke dine lovbestemte rettigheter påvirkes, inkludert mangelansvaret. Men når du gjør dette, hjelper du oss med å rette krav mot transportøren eller forsikringsselskapet.


8. Mangelansvar og garanti

Vi er juridisk forpliktet til å levere produkter som er i samsvar med denne kontrakten. For forbrukere gjelder lovfestede mangelansvaret styrt av lovene i landet hvor forbrukeren har sitt faste bosted. Informasjon om eventuelle ytterligere garantier og deres nøyaktige vilkår som kan være gyldig kan finnes ved siden av produktet og på spesifikke informasjonssider i nettbutikken, om gjeldende. Klager kan sendes til vår kundeservice oppgitt i kontaktinformasjonen.

Når du reklamerer varen, og vi anser det som nødvendig å få varene tilbake for å undersøke klagene, må du returnere varene på vår kostnad til følgende adresse: Posterlounge GmbH, Mommsenstraße 6, 04329 Leipzig, Tyskland. Vi forplikter oss til å besvare enhver klage umiddelbart, men ikke senere enn 14 dager etter innsending.

Kundeservicen er tilgjengelig på virkedager fra kl. 10:00 til 16:00 og kan kontaktes på telefon +49 341 33 97 59 00 eller via support@posterlounge.no.


9. Ansvar

Vi kan alltid holdes ansvarlig for krav som følge av skader som skyldes oss, våre juridiske representanter eller juridiske agenter
  • ved dødsfall, fysiske skader eller helsemessige skader,
  • for bevisste eller grovt uaktsomme brudd på våre forpliktelser,
  • i forbindelse med garanti, der slik er avtalt,
  • mot forbrukere.

Med unntak av disse sakene er vårt privatrettslige ansvar begrenset til påregnelige og direkte skader ved tidspunktet for kontraktens konklusjon.


10. Nettbasert klageportal

Europakommisjonen tilbyr en nettbasert klageportal (online dispute resolution ODR) i samsvar med artikkel 14 (1) Forordning om forbruker ODR på https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Vi er åpne for å delta i utenomrettslige tvisteløsninger med et forbrukertvisteorgan.

Leipzig, 30. april 2021