Posterlounge   Hjelp   Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser


1. Omfang

Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger som gjennomføres i nettbutikken.


2. Kontraktspartner, inngåelse av kontrakt, endringsmuligheter

Kjøpskontrakten inngås med Posterlounge GmbH.

Visning av produkter i nettbutikken utgjør et bindende tilbud fra vår side om å inngå en kontrakt i forhold til produktene. Du kan fritt legge produktene i handlekurven og endre valget ditt før du sender en bindende bestilling. Mulighetene for endring forklares i bestillingsprosessen. Kontrakten inngås når du klikker på bestillingsknappen for å bekrefte at du godtar vårt tilbud på varene du har lagt i handlekurven. Når du har sendt bestillingen din, får du umiddelbart en bekreftelse på e-post.


3. Språk og lagring av kontrakten

Språket i kontrakten er norsk.

Vi lagrer kontrakten og sender deg bestillingsinformasjon og vilkår på e-post. Du kan også lese og laste ned vilkårene fra nettstedet vårt. Du kan se tidligere bestillinger når du logger deg på kundekontoen din.


4. Leveringsbetingelser

Leveringskostnader legges til de viste produktprisene. Leveringsgebyr forklares i individuelle produkttilbud.

Vi sender varene til kunden, kunden kan ikke hente dem selv.

Bestillinger som er plassert via www.posterlounge.no leveres kun til Norge.


5. Priser og betaling

Alle priser angis i norske kroner (NOK).

Følgende betalingsmåter er i utgangspunktet tilgjengelig i nettbutikken vår. Vi forbeholder oss retten til å begrense valget av tilgjengelige betalingsmetoder for en bestilling avhengig av bestillingens verdi, terminalenheten som brukes, eller andre objektive kriterier.

Kredittkort
Under bestillingsprosessen oppgir du kredittkortopplysningene dine. Kortet belastes umiddelbart etter at bestillingen er sendt inn.

PayPal, PayPal Express
For å kunne betale fakturabeløpet via betalingsleverandøren PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22–24 Boulevard Royal, 2449 Luxembourg, Luxembourg («PayPal»), må du være registrert hos PayPal, legitimere deg med tilgangsopplysningene dine og bekrefte betalingsanvisningen. Betalingstransaksjonen utføres av PayPal umiddelbart etter at bestillingen er sendt inn. Du vil motta ytterligere informasjon i bestillingsprosessen.
PayPal kan etter egne kriterier tilby utvalgte PayPal-kunder andre betalingsvilkår. Vi har ingen mulighet til å påvirke disse vilkårene; andre individuelle betalingsvilkår som tilbys, reguleres av ditt juridiske forhold til PayPal. Mer informasjon finner du i din egen PayPal-konto.

Nettbetaling med Trustly
For å kunne betale fakturabeløpet i nettbanken må du ha en bankkonto som er aktivert for deltagelse i bankoverføring med betalingstjenesteleverandøren Trustly Group AB, Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm, Sverige («Trustly»). Etter å ha valgt bank og sendt inn bestillingen din, vil du bli videresendt til innloggingen i din nettbank, hvor du må identifisere deg og bekrefte betalingsinstruksjonene til oss. Du vil motta ytterligere informasjon i bestillingsprosessen. Betalingstransaksjonen vil bli utført av banken din og debitert direkte til din konto deretter.

Klarna
II samarbeid med betalingstjenesteleverandøren Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige («Klarna»), tilbyr vi deg følgende betalingsmåter. Betaling via Klarna er kun tilgjengelig for forbrukere. Med mindre annet er regulert nedenfor, forutsetter betaling via Klarna en godkjent adresse samt kredittsjekk. Merk at betalingen må gjøres til Klarna. Ytterligere opplysninger kan du få ved de enkelte betalingsalternativene og under bestillingsprosessen.

  • Klarna Betal senere
    Ved å betale med «Klarna betal senere» får du muligheten til å betale innen 30 dager etter forsendelsen av varen.
  • Klarna Betal over tid
    Med finansieringstjenesten «Betal over tid» fra Klarna kan du betale for kjøpet ditt i fleksible månedlige avbetalinger.

Vipps
For å betale med den mobile betalingsappen fra Vipps AS, Postboks 9236 Grønland, 0134 Oslo, Norge («Vipps»), må du ha en Vipps-konto og koble bankkontoen eller et debet- eller kredittkort til den. Når du har oppgitt opplysningene dine og bekreftet bestillingsinformasjonen kan du fullføre kjøpet ditt og bekrefte betalingen. Betalingstransaksjonen vil da bli automatisk behandlet av Vipps. Du får ytterligere informasjon i bestillingsprosessen.


6. Salgspant i varene

Varene forblir vår eiendom til de er betalt i sin helhet.


7. Skader ved levering

Hvis varene leveres med åpenbare skader som skyldes frakt, må du umiddelbart varsle både transportøren og oss om dette. Hvis du unnlater å gjøre dette, vil ikke dine lovbestemte rettigheter påvirkes, inkludert mangelansvaret. Men når du gjør dette, hjelper du oss med å rette krav mot transportøren eller forsikringsselskapet.


8. Mangelansvar og garanti

Vi er juridisk forpliktet til å levere produkter som er i samsvar med denne kontrakten. For forbrukere gjelder lovfestede mangelansvaret styrt av lovene i landet hvor forbrukeren har sitt faste bosted.

Informasjon om eventuelle ytterligere garantier og deres nøyaktige vilkår som kan være gyldig kan finnes ved siden av produktet og på spesifikke informasjonssider i nettbutikken, om gjeldende. Klager kan sendes til vår kundeservice oppgitt i kontaktinformasjonen.

Når du reklamerer varen, og vi anser det som nødvendig å få varene tilbake for å undersøke klagene, må du returnere varene på vår kostnad til følgende adresse: Posterlounge GmbH, Braunstraße 3, 04347 Leipzig, Tyskland. Vi forplikter oss til å besvare enhver klage umiddelbart, men ikke senere enn 14 dager etter innsending.

Kundeservicen er tilgjengelig på virkedager fra kl. 10:00 til 16:00 og kan kontaktes på telefon +49 341 33 97 59 00 eller via support@posterlounge.no.


9. Ansvar

Vi kan alltid holdes ansvarlig for krav som følge av skader som skyldes oss, våre juridiske representanter eller juridiske agenter
  • ved dødsfall, fysiske skader eller helsemessige skader,
  • for bevisste eller grovt uaktsomme brudd på våre forpliktelser,
  • i forbindelse med garanti, der slik er avtalt,
  • mot forbrukere.

Med unntak av disse sakene er vårt privatrettslige ansvar begrenset til påregnelige og direkte skader ved tidspunktet for kontraktens konklusjon.


10. Nettbasert klageportal

Europakommisjonen tilbyr en nettbasert klageportal (online dispute resolution ODR) i samsvar med artikkel 14 (1) Forordning om forbruker ODR på https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Vi er åpne for å delta i utenomrettslige tvisteløsninger med et forbrukertvisteorgan.

Leipzig, 18.03.2024